Valborg

Har haft en sån härlig valborg! Var länge sedan jag mådde så bra.
Härligt valborgsfirande imorse på domkyrkoplan då tokensemblen sjöng rolig sång från 1500 talet och dansade med blommor i håret. Alla gapskrattade. Men det bjöd vi på;-)

Efter skolan hade vi picknick hela klassen i kungsparken. Kakbuffé av högsta grad. Haha. Det var så mysigt att sitta där tillsmmans och mysa och leka och sjunga. Jag har alltid velat göra det måste jag erkänna faktiskt. Vår klassföreståndare Lovisa kom också dit med sin son. Så mysig lien kille alltså!

Jag följde med Sara hem efter picknicken. Hon har sånt fint huuuuus, jag säger det alltid men jag kan verkligen inte låta bli!

När det började bli middagstid mötte jag upp Mamma och Pappa på Vasaplatsen och vi gick och åt på chez amies. Jättemysigt! De har god vegetarisk pasta där. Ett tips;-) Innan vi åkte hem kikade vi lite på cortégen som firar 100 år iår. En vagn brakade sönder precis där vi stod. Såg ganska läskigt ut men det var kul också. Ingen skadade sig.

Lägg på sommarhette, strålande sol och nya vårskor på detta och ni får min underbara dag! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0