Föreläsningsförmiddag

Vi LM Angels var på föreläsning hela förmiddagen idag. Tillsammans med kamratstödjarna på Rudebeck.

Det slog mig vilken konkurans det är mellan skolorna. Visste inte riktigt om det..
Schillerska- och Hvitfeltskakampen känner väll alla till. Men att LM och Rudebeck var sånna konkurenter.. Eller att folk har sånna fördommar, det visste jag inte riktigt om. Jag tror säkert att Rudebeck är en jättebra och trevlig skola och kunde inte rikitigt tillföra något i dusskusionerna som uppstod titt som tätt kände jag.
Det är väll bra antar jag.

Jag kände mig som en stum kråka hela förmiddagen men föreläsningen var bra ialla fall. Else-Marie hette hon som föreläste och ämnet var suiciprevition. Ett finare ord för självmordsbenägenhet..

Tycker verkligen det är bra att man får prata om sånna saker då självmord faktiskt är den vanligaste dödsorsaken i Svergie bland män och den näst vanligaste hos kvinnor.

Jag tyckte att det var givande och lärorikt och hoppas fler kännde som jag.


Det finns alltid en väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0