Fixa slitna jeans



Igår gjorde jag nya jeans. Eller gjorde kanske är fel ord men gjorde iordning ialla fall:-)
Har ett par nya ljusa jeans som jag gjorde en snygg slitning på.
Du gör så här.

♥ Du behöver självklart ha ett par jeans att utgå från. En ljusare variant känns snyggt inför våren. Är du lite osäker hur det kommer bli kan du ta ett par gamla som behöver livas upp eller köpa second hand som jag gjorde:-)
♥ Ta någonting vasst. Jag använde en glasbit.
♥ Lägg en liten skärbräda i jeansen där du vill ha hålet.
♥ Rispa med glasbiten. Kan ta ett tag innan det blir någoning. Har du en skärbräda kan du rispa ganska hårt.
♥ Ett tips är att inte göra hål utan bara så det nästan går hål eftersom det kommer slitas mycket mer efter att du tvättat byxorna.
♥ Rispa inte på baksidan av byxorna. Men däremot kan fickorna få lite slitning.
♥ När du har så många hål eller slitningar du vill ha så provar du byxorna och om du är nöjd damsugar du upp trådarna:-)

Ha så kul i dina snygga byxor! Och kom ihåg att det är bara du som har just dessa byxor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0