Uråldrigt

Nu sitter jag vid farmor och farfars uråldriga dator. Man kan inte titta förlänge på den för då får man ont i huvudet. Tänkte bara slänga in ett litet inlägg idag eftersom jag inte kommer hinna det senare. Imorse direkt när jag vaknade frågade Mamma om vi skulle åka till birsta och det tackar man ju inte nej till;) Så vi åkte iväg så vi kom dit lite efter att det öppnat. Det var nästan inget folk där så man kunde verkligen titta i lugn och ro. Vi var där och kollade kanske en timme innan vi åkte hem till moramora och morpar igen. Köpte inget, men det var kul ändå. Nu är vi som sagt hos farmor och farfar och har ätit köttsoppa här och jag har fixat mina naglar med farmors grejer.
- Farmor har du något nagellacksborttagningsmedel?
Farmor kommer och tar fram det till mig.
- Farmor har du någon nagelsax?
Farmor kommer tillbaka och letar och letar efter en nagelsax och hittar tillslut någon uråldrig sak som såg ut som en tång. Den är bra konstaterar hon.
- Farmor, finns det någon nagelfil här?
Jag letar i skåpet där farmor varit men icke. Farmor kommer och plockar fram ännu en gammal pryl.
Haha. Kände mig en aning tjatig. Men farmor sa att hon bara tyckte det var naturligt. Tack för lånet snälla farmor.

Nu ska vi iväg till kusinerna efter att jag har tagit min dagspromenix.

Kram kram.


Jag och farfar för några år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0