Ärmpåse



En jättesmart grej jag gjorde för nån månad sen är sånna här små påsar. Den är gjord av en skjortärm. Just den här blev över från en klänning som Frida tagit bort ärmarna på. Man klipper då bara av biten längst ner på ärmen,  klipper en rund platta av en annan liten stuvbit, och den syr man sedan fast som botten. Sen syr man en liten kanal i toppen där man trär i ett band eller snöre. På den här valde jag ett silvrigt sidenband. Från den andra ärmen hade jag två knappar över som jag knöt i ändarna på banden. 

Jättelätt och jättebra att små saker i och ha i väskan! :-) 



Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-19 @ 07:12:08
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0