Svåra val

Å vi hade valinformation idag i skolan. Snacka om svårt. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så velig.
Jag tror ändå jag väljer franska 4 till 2:an.
Ibland verkade som att det ska vara självklart vad man vill bli redan nu och att man ska ha hela livet planerat. Men jag tror inte särskilt många har det. Det var ganska skönt att samtala lite med mamma och pappa om det så man får ner fötterna på jorden lite.

Till trean vill jag fokusera på musiken och kanske läsa ljudteknik - så jag kan lära mig att hantera ljudet på konserter och i srudios och kunna spela in själv. Företags ekonomi - så att det blir lättare att få ordning på allt ekonomiskt när man ska starta eget företag som man ofta måste göra som musiker. Rytmik och dans - väldigt bra för det sceniska och för min artistutveckling. Och den fjärde kursen vet jag inte än. Men det där väljer jag ju inet förrän till trean. Jag har säkert ändrat mig helt då, heh. Men det var ändå ganska bra att få lite information så man vet vad som gäller till musikhögskolan tillexempel och med meritpoäng och sådär. Även fast man blev lite överinformerad och förvirrad.
Undra vad Anna Book gick för utbildning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0