Efterlysningar till Domkyrkan

Jag måste bara säga en sak om LM Engströms fredagsgudstjänster i domkyrkan som allt fler och fler skolkar ifrån.
Alltså, jag tror inte att det bästa sättet att få fler elever att komma till kyrkan genom att lägga gudstjänsten tidigare innan affärerna har öppnat, eller att införa obligatorisk närvaro varje fredag.
Jag tror det vore mycket bättre om man gjorde gudstjänsten som faktiskt är för ungdomar anpassat till ungdommar. Förstår liksom inte grejen med att ta dit präster som talar medans eleverna snarkar eller spela pslam efter psalm och läsa massor av böner innantill. För mig är det inte personligt och äkta.

Jag efterlyser fler brinnande pastorer, mer impulsivitet, mera lovsång, mer glädje, mer kärlek och mer Gud!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0