Wensday diary

Jag hade kort skoldag idag så det kändes verkligen som att jag bara kom och gick.
Nu håller jag på att försöka plugga på historia men det går inte så jättebra. Jag är så trött på det nu..
Har ialla fall tagit reda på lite mer om pragvåren nu. Pragvåren är alltså en period i Tjeckoslovakien 1968 då Warsawapakten invaderade Prag för att deras nya president förde en liberal politik och de var rädda att Tjeckoslovakien skulle bryta sig loss från Sovjet. Nu vet ni det.

Har varit och tränat också. En ny tjej på friskis idag som hade gjort ett jättebra pass! Hon var precis hemkommen från en jordenruntresa och hon såg verkligen ut som en äventyrstjej.

Ta hand om varandra!


Prag


Kommentarer
Postat av: Maddie

Hej fina Joss!



Jag skrev ett stort arbete på Pragvåren i höstas. Har kvar det, maila om du vill läsa!! Innehåller fakta, diskussion, intervju och lite annat smått ;)

Tänker på dig!!



Många kramar, M <3

2010-03-31 @ 16:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0